Elfen Lied recenze - NO BY ME!

Rok vydání: 2004
Typ: TV série
Počet epizod: 13
ZDROJ:TU ^^

Žánry:
Akční-Nevraživost-Ecchi-Přestřelky-Horror-Nahota-Sci-fi-Seinen-Supersíla-Tragédie-Násilí

Toto anime které má 13 častí + jeden extra DVD dil, je smeskou akce, drama, ecchi a v neposledni rade hororu. Stridaji se tu nejruznejši kladné a záporné pocity, které vami neustále při sledovania seriálu prestupuji a ne jednou vám z toho prebehne mráz po zadech. Jestli vás tyto radky aspoň trochu zaujaly, pozvu vás prečíst si nasledujici recenzi.

Seriál začína krvavým útokem hlaví hrdinky Lucy z výskumného a zároveň jakéhosi vezenského ústavu na jednom ostrove, kde se v podstate odohráva temer celý dej. Ne že by šlo o její krev, to ni, ale prinejmenšim polovicka z ochranky prijde o hlavu, nebo aspoň o nejake ty končetiny pripadne se rozdeli na dve polovicky. Kulka z obyčejných zbraní sa ji ani nedotkne. Nakonec se ji podarí utect, ale ešte predtým ji zasahne šspeciálni strela, po ktere padá do more.

Na druhý den ji najdou na pláži Kouta se svoji sesternici Yukou, která je mimochodom do neho
tajne zamilovana a ujmou se ji. Našťesti už to není ta vražednykě Lucy, ale jeji druhá osobnost Nyu, která je od ni úplne odlišná. V podstate neumi ani mluvit. Je velmi milá, verna a nenásilná. A nyní se vrátíme zpátky k Lucy. Je to diclonius. Jsou to stvorení které mají pozměněnou DNA a jejich hlavnám znakem jsou dva zretelné rohy které vyrůstají z hlavy. Je to jakýsy druh nemoci a mohou ji prenášet na jiné lidi. Tito mutanti dokážou na dalku manipulova s vecmi pomoci jakýsich neviditelných rukoi nazývaných vektory, ve kterych mají nadlidskou silu a které jim vychází ze zadní časti tela.

Samozrejme že po Lucy se okamžite rozbehne velke pátrani zamerane na její eliminaci. První pokus skončí nepříznivě pro stranu která ji pronásleduje a na scénu nastupuje druhý diclonius Nana, která je údajnou dcerou hlavního vedouciho ve výskumem zarizrení Kuramu. Pro sveho otcr je odhodlaná udelat cokolik - i zabit, hold je to ve skutočnosti velmi milé a nežné devče, které ale nemá poneti o venkovním světe. Pozná sr s naspět zmenenou Lucy a bojují na život a na smrt. Nana nejakým zázrakem prežíje, ale pricházi o končetiny. Dalšou postavou je malé devče Mayu, která utekla z domu, protože jí její nevlastní otec sexuálne zneužíval a matka se o ni nestarala. Jí se taky ujme Kouta s Yuko. Nakonec prichází tretí diclonius nazývaný číslo 35, který má najvětšé silu, i když je to ješte jen malé devčatko, ale v krutosti neprekonatelne prevyšuje aji hlavní hrdinku. Celý dej sa zvrtne tak, že k Rohové prichází i Nana, která hledá Lucy, no nachází pouze její dobré ja Nyu a po menší výmene názorů zůstáva s nimi. Príbeh se postupne zamotává a na povrch se dostávají i spominky jednotlivých postav, které do sebe podivně zapadají a tvoří odpovedi na mnohé vytvorené otázky. Celá série ma prekvapivé vyvrcholeni, které už samozdrejme neprozradím. To by bylo zhruba načrtnuti hlavni dejove linie.

Na tomto seriále se mi líbilo samozdrejme kromě pekne kvalitní grafiky a dizajnu hlavne
propracovanost osobností jednotlivých postav. Hold se mi zdalo že Kouta má na svůj vek velmi otcovské postaveni v teto spoločnosti. Na druhe strane jak jsem zjistil ke konci seriálu není se čemu divit. Postava Lucy na mne hluboko zapusobila hold je to v podstate záporný charakter. A človek s ňí musel aji soucitit. Je to tak jako v živote - aji ti nejhorší ľidi mají v sobe kousek dobrého a ti dobrí v sobe mají určite aji kousek zla.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.